TVBS


TVBS

: "TVBS may refer to the band, The Vincent Black Shadow".Infobox Network
network_name = TVBS
name =
network_



network_type = Nationwide cable TV network
branding = TVBS
airdate = 1993-09-28
country = Republic of China (Taiwan)
available = Republic of China (Taiwan)
founded =
founder =
slogan =
motto =
market_share =
license_area =
broadcast_area =
area =
erp =
owner = Hong Kong TVB
key_people =
foundation =
launch_date =
closure_date =
dissolved =
past_names =
digital =
analog =
servicename1 =
service1 =
servicename2 =
service2 =
servicename3 =
service3 =
servicename4 =
service4 =
callsigns =
callsign =
callsign_meaning =
former_callsigns =
affiliates =
groups =
affiliation =
affiliations =
former_affiliations =
website = [http://www.tvbs.com.tw/ http://www.tvbs.com.tw/]
footnotes = |
Infobox TV channel
name = TVBS
logofile =
logosize =
logoalt =
logo2 =
launch =
closed date =
picture format =
share =
share as of =
share source =
network =
owner =
slogan =
country =
broadcast area =
headquarters =
former names =
replaced names =
sister names =
timeshift names =
web =
terr serv 1 =
terr chan 1 =
sat serv 1 =
sat chan 1 =
cable serv 1 = Taiwan CATV
cable chan 1 = Channel 56
sat radio serv 1 =
sat radio chan 1 =
adsl serv 1 =
adsl chan 1 =
online serv 1 =
online chan 1 =

TVBS is a satellite television channel and nationwide cable TV network in Taiwan, launched on September 28, 1993. It was established by TVBI Company Limited (TVBI), a subsidiary of Television Broadcasts Limited (TVB) in Hong Kong, and ERA Group of Taiwan, and became a wholly owned subsidiary of Television Broadcasts Limited of Hong Kong in early 2005.

In the media, this was viewed by some as an attempt to intimidate TVBS from constantly criticizing the Democratic Progressive Party and the government led by President Chen Shui-bian.

TVBS channels

TVBS operates 4 channels:
* TVBS (flagship channel)
* TVBS-G
* TVBS-NEWS
* TVBS-Asia (broadcast outside Taiwan)

Controversy

* Republic of China (Taiwan) Government Information Office (GIO) head Pasuya Wen-chih Yao claims TVBS violated Republic of China media ownership laws, requiring that a foreign juristic person should not DIRECTLY own majority shares of local satellite channels. On November 1, 2005, the announced a fine of NT$1 million against TVBS and ordered that it comply with the ownership rules in a practical timeframe, and afterwards TVBS appealed to Executive Yuan against Yao's decision. TVBS stated that TVB held majority ownership of the company by a local juristic person. Executive Yuan announced that TVBS's ownership models is legal and GIO are required to return the fine.

* Bitumen duck incident (瀝青鴨事件): happened on Dec 29, 2006. Although TVBS apologized, the incident had already caused damage to the duck industry. [zh icon [http://tw.news.yahoo.com/article/url/d/a/070417/17/d12c.html T台醜聞/綠營率鴨農向TVBS提出賠償 至少求償3.5億元] , "ETtoday", 2007/04/17]

* Zhou Zheng-bao Video Tape incident (周政保影帶事件): happened on Mar 26, 2007 [zh icon [http://www.tvbs.com.tw/NEWS/NEWS_LIST.asp?no=suncomedy20070328193353 【TVBS聲明】影帶事件隱瞞實情 TVBS主動舉發] , TVBS official website, 3-28-07] [ [http://www.libertytimes.com.tw/2007/new/jul/28/today-so2.htm 自由電子報 - 嗆聲影帶/ 高層不起訴 代表T台清白 檢︰不能這樣說 ] ] [ [http://www.chinapost.com.tw/news/archives/front/2007329/105771.htm TVBS reporters fired over video - The China Post ] ] . On March 30, the NCC fined TVBS a total of two million New Taiwan dollars and required TVBS to replace the general manager [ [http://www.libertytimes.com.tw/2007/new/jul/28/today-so2-4.htm 自由電子報 - TVBS影帶恐嚇案事件簿 ] ] .

See also

* Taiwan Major League
* Television Broadcasts Limited

References

External links

* [http://www.tvbs.com.tw/ TVBS Official Site]
* [http://www.tvb.com/tvbi/ TVBi]
* [http://ilook.tw/8e5e1 2007/03/29] Taipei Times: Gangster footage shot by TVBS reporter
* [http://ilook.tw/8e5e2 2007/03/29] The Star: Taiwan reporters fired over TV gangster video
* [http://ilook.tw/8e5e3 2007/03/27] ic Wales: Taiwanese gangster threatens to kill rival
* [http://ilook.tw/8e5e4 2007/03/29] Earthtimes: Man's TV threat proves costly


Wikimedia Foundation. 2010.

Look at other dictionaries:

  • TVBS-G — Infobox TV channel name = TVBS G logofile = TVBS G logo.jpg logosize = logoalt = logo2 = launch = 1994 09 12 closed date = picture format = share = share as of = share source = network = TWN TVBS owner = HKG TVB slogan = country = TWN broadcast… …   Wikipedia

  • TVBS — Das Logo des Senders TVBS, auch TVBS Europe genannt, ist ein kantonesischer Unterhaltungssender, welcher ein Ableger des Fernsehsenders TVB ist. TVBS ist nur für Zuschauer außerhalb Chinas gedacht. Das hinzugefügte „S“ im Sendernamen steht für… …   Deutsch Wikipedia

  • TVBS-NEWS — Infobox TV channel name = TVBS NEWS logofile = TVBS NEWS logo.jpg logosize = logoalt = logo2 = launch = 1995 10 02 closed date = picture format = share = share as of = share source = network = TWN TVBS owner = HKG TVB slogan = The News Channel… …   Wikipedia

  • TVBS-Asia — Infobox TV channel name = TVBS Asia logofile = logosize = logoalt = logo2 = launch = 1997 06 02 closed date = picture format = share = share as of = share source = network = TVBS owner = slogan = country = TWN broadcast area = TWN headquarters =… …   Wikipedia

  • Republic of China presidential election, 2008 — For the Legislative Yuan elections held in 2008, see Republic of China legislative election, 2008. For the referendum that will be held in March 2008, please see Republic of China transitional justice referendums, 2008 Republic of China… …   Wikipedia

  • Television in Taiwan — Chinese language television Main articles …   Wikipedia

  • Republic of China — This article is about the sovereign state on Taiwan since 1949. For the territories currently governed by the Republic of China, see Taiwan and List of islands of the Republic of China. Not to be confused with the People s Republic of China.… …   Wikipedia

  • Political status of Taiwan — The controversy regarding the political status of Taiwan (or Taiwan Issue as referred to by the Communist Party of China) hinges on whether Taiwan, Penghu, Kinmen, and Matsu should remain effectively independent as territory of the Republic of… …   Wikipedia

  • List of Chinese language television channels — This is a list of television channels that are broadcast in Chinese language or offer at least some programming in Chinese.Canada*Fairchild Television, in Calgary, Toronto, Vancouver *Talentvision in Vancouver *OMNI.2 in Toronto *OMNI BC in… …   Wikipedia

  • ETTV News — Launched 1 January 1990 Network Eastern Television Slogan Taiwan News Channel Country Taiwan Broadcast area Taiwan Headquarters Taipei, Taiwan Sister channel(s) ETtoday …   Wikipedia


Share the article and excerpts

Direct link
Do a right-click on the link above
and select “Copy Link”

We are using cookies for the best presentation of our site. Continuing to use this site, you agree with this.