Bhutan Times


Bhutan Times

Infobox Newspaper
name = Bhutan Times


caption =
type =
format =
foundation = 2006
ceased publication =
price =
owners = Bhutan Media Services
publisher =
editor =
chiefeditor =
assoceditor =
maneditor =
staff =
language = English
political =
circulation =
headquarters = Thimphu, Bhutan
sister newspapers =
oclc =
ISSN =
website = http://www.bhutantimes.bt

The "Bhutan Times" is Bhutan's first privately owned newspaper, and only the second in the country after the government-run "Kuensel". Its first edition, with 32 pages, hit the proverbial newsstands on April 30, 2006, with a high-profile interview of Jigme Khesar Namgyal Wangchuck, the young crown prince of Bhutan, who had recently been designated to succeed his father as king in 2008.

The creation of a free press within Bhutan is recognized as an important step in the ongoing transformation of Bhutan into a democratic society (see History of Bhutan). [http://www.hindustantimes.com/news/7598_1687724,000500020006.htm] . The weekly paper came out on Sundays until December 2007 when the management decided to become a bi-weekly paper. Bhutan Times comes out on Wednesdays and Sundays.

The private newspaper is run by a group of young reporters and editors.

Another private newspaper called the "Bhutan Observer" was launched later in 2006.

External links

* [http://www.bhutantimes.bt Bhutan Times website]
* [http://www.kuenselonline.com/modules.php?name=News&file=article&sid=6504 "Two private newspapers to start in April", Kuensel Online]


Wikimedia Foundation. 2010.